lørdag den 16. juni 2012

Sådan overtrækker du en cakedrum


Cakedrum overtrukket med fondant
Jeg fugter drum'en med en karklud -jeg tørrer den bare over og ruller mit fondant ud.

Læg fondanten over drum'en og fin den skarp kniv og evt noget at sætte drum'en OP på

for nu skal du skære kanten..og den skal være lige.
Lad kniven flugte langs kanten af din drum

Sådan.

Sæt bånd fast med en knappenål og kør båndet hele vejen rundt.
For at båndet skal sidde fast, så brug lidt tyloselim, icing eller lim fra en limstift

Fæsten båndet med en knappenål

Jeg lavede en lille sløjfe og satte en knappenål i.
Der findes mange flotte knappenåle med perler og alt mulig og ikke mindst en masse forskellige bånd
 -der er frit slag :)

Overtrukket cakedrum


2 kommentarer:

  1. Tak for undervisning :D
    Jeg tænker... får man ikke nemt sat mærker i den fondant inden kagen er helt færdigpyntet? Eller sætter du den til tørre og så stiller kagen på til allersidst?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna :)
      Jo man skal passe lidt på med fingrene.. man kan sagtens overtrække dem i god tid og lade dem tørre.
      Jeg overtrak både kage og drum samme dag -det gik fint og havde kun en enkelt finger på pladen (ude ved kanten -men reddere det igen )
      Hilsen Lene

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...